Határtalanul 2018 2023-06-28T08:02:26+00:00

„Határtalanul 2018” – kirándulás Erdélyben
2018.10.16.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett „Határtalanul 2018” című pályázat (HAT-18-01) keretében iskolánk hatodik és hetedik osztályos tanulói a pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola hetedikeseivel együtt Erdélybe utazott. A kirándulásra 2018. október 10-13. között került sor. Az utazás előtt a tanulóknak előkészítő órákat, a szülőknek szülői értekezletet tartottunk, ahol tájékoztattuk a résztvevőket a kirándulás programjáról, a tervezett útvonalról, a szükséges dokumentumokról. A gyerekek ezekre az órákra kiselőadásokkal készültek a látnivalókról. A program teljes költségét pályázati forrásból fedeztük. Az utazásunk a „Bolyaiak útján” címet viselte, mivel a négy nap során megtekintett városok valahogyan kapcsolódtak a híres Bolyai testvérpár életéhez. Az első nap voltunk Nagyváradon, megálltunk fotózkodni a történelmi Erdély határán, a Király-hágón, sétáltunk Kolozsváron, majd elfoglaltuk a szállásunkat Nagyfenesen. A második nap a Tordai hasadékhoz utaztunk és sétáltunk a gyönyörű őszi erdőben. Óvatosan és fegyelmezetten kellett haladnunk, de megérte, hisz hasonló élményben nem igen volt része eddig a gyerekeknek. Az elénk táruló látvány minden izgalomért kárpótolt bennünket. Ebéd után Marosvásárhelyre, majd a szállásra mentünk. A kirándulás előtt a gyerekek között gyűjtést szerveztünk, mert terveztük a Szovátai Szent József Gyermekvédelmi Központ meglátogatását. A harmadik napon elvittük az intézménybe az összegyűjtött táskákat, cipőket, tanszereket és édességeket. Ezúton szeretnénk megköszönni a P&P Pékáru Kft. támogatását is. Még ezen a napon sétáltunk a Medve tó körül, majd délután Parajdra utaztunk a sóbányába, utána pedig Korondra, ahol a fazekas mesterséget is kipróbálhatták a gyerekek.

Útközben hazafelé megálltunk Domaldon, ahol elhelyeztük az emlékezés koszorúját a Bolyai testvérek édesanyjának kopjafájánál.

Csodálatos négy napot töltöttünk Erdélyben, sok élménnyel gazdagodva tértek haza a gyerekek erről a kirándulásról. Voltak közülük olyanok, akik életükben először lépték át az országhatárt, számukra valóban különleges volt ez az utazás. Reméljük lesz még alkalmunk visszatérni erre a látnivalókban bővelkedő vidékre!