NTP pályázat 2021-01-19T11:57:09+00:00

Értékelő beszámoló az NTP-TFJ-19-0073 számú pályázat szakmai tapasztalatairól, megvalósulásáról
2021.01.17.


Tehetséggondozó programunkkal támogattuk a tanulók képességeinek kibontakoztatását, környezetvédelmi szemléletük formálását, az egészséges életmód és környezet iránti igény kialakulását. Feladatunk a tehetségek erősségeinek megerősítése és gyengeségeinek fejlesztése. A programban az általános iskolások (7-14 év) képességeinek, készségeinek, kompetenciáinak fejlesztését céloztuk meg. A felső tagozatosok (30 fő) a komplex, környezetvédelmi szakkörön differenciáltan, csoportmunkában dolgoztak, heti 2 órában, amit a csoport nagyobb létszáma is indokolt. Az alsósok (15 fő) heti 1 órában vettek részt a foglalkozásokon. Fejlesztési céljaink: az ökológiai gondolkodás-, a környezettudatos magatartás segítése; a fenntarthatóságra nevelés; globális összefüggések megértése; komplex, tantárgyközi ismeretek elsajátíttatása; természettudományos kompetenciák fejlesztése; problémaközpontú, kutatásalapú tanulással az önálló tanulás fejlesztése megvalósultak. A beszerzett eszközök -összesen 23 db- (megújuló energiaforrás készlet, Detektív környezetvédelmi koffer reagensekkel, időjárásjelző állomás, digitális mikroszkópok, mikroszkópok okostelefonhoz, iránytűk, szelektív gyűjtés társasjáték) jól szolgálták céljaink megvalósulását. A tanulók elmélyedtek a kutató-, elemző munkában. Az eszközök segítségével speciális méréseket, teszteket, kísérleteket, megfigyeléseket tettek. Ezeket felhasználva lokális problémafeltárásra és -megoldásra nyílt lehetőség. A szelektív gyűjtés megismerésével az alsósokat is ösztönöztük az otthoni megvalósításra, de ez pozitív hatással volt a másodlagos célcsoportra, a családtagokra is. A zöld jeles napokat iskolai szinten rendeztük meg (online is), amelyek szervezésébe, a feladatok megvalósításába bevontuk a tanulókat. A foglalkozások során fejlődött a tanulók egymás közötti kommunikációja, természeti szemléletük formálódott, ezáltal személyiségük is változott. A kooperatív technikák alkalmazásával alakult a csoportszellem, a közösség. Néhány alkalommal lazító programokra is sor került, mint a filmnézés, kerékpártúra, ökoajándék készítése.

A versenyek közül a Curie Környezetvédelmi Versenyt és a Mozaik Tanulmányi Versenyeket helyezzük előtérbe. A tehetséggondozó foglalkozások támogatják a felkészülést. A Curie versenyen 3-8. o. csapatokkal versenyeztünk/zünk. Minden csapat bejutott a regionális döntőbe, ahol 2 csapat első lett, 1 csapat a 3. helyen végzett, a többiek az 5. és 6. helyeket szerezték meg. Az ősszel megrendezett országos döntőn a 6. o. csapat elnyerte a győztes kupát. Októbertől 11 csapat indult a Curie Környezetvédelmi Versenyen. A Mozaik versenyen kémia és biológia tantárgyakból több tanuló versenyzett/zik. Biológiából az 1. és 6. helyen végeztek, kémiából 1. és 7. helyen végeztek tanulóink az országos döntőben.

Akkreditált Kiváló Tehetségpontunk tehetséggondozó munkája sikeres, a kitűzött célokat megvalósítottuk.

Komplex tehetséggondozás a kunszállási iskolában – nyertes pályázat
2021.01.15.


Az Emberi Erőforrások Minisztériuma „A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása” címmel pályázatot hirdetett, amelynek keretében iskolánk sikeres pályázatot nyújtott be. Az NTP-TFJ-19-0073 számú pályázaton 500 000 Ft támogatást nyertünk el a tehetséggondozás tárgyi eszközeinek fejlesztésére.

Tehetséggondozó programunkkal segítjük a tanulók képességeinek kibontakoztatását, környezetvédelmi szemléletük formálását, az egészséges életmód és környezet iránti igény kialakulását. Ezt segíti tehetséggondozó szakkör, kiscsoportos foglalkozás, zöld jeles napok programjai, egészségnapi programok, a versenyfelkészítés. A beszerzendő eszközök támogatják az önálló ismeretszerzést, a problémaközpontú, kutatásalapú tanulással az önálló tanulást, a szemléletformálást, a közösségfejlesztést.

Kunszállási tanulók sikere országos tanulmányi versenyen
2020.10.19.


Az iskola tanulói 2020 februárjában megnyerték a Curie Környezetvédelmi Verseny regionális döntőjét, amellyel elnyerték a jogot, hogy megyénket képviseljék az országos döntőn. A döntőt tavasszal a kialakult járványügyi helyzet miatt nem tudták megrendezni, októberre halasztották. A jelenlegi, szigorú szabályozás miatt a versenyt digitális formában szervezték meg, amelyre október 10-én került sor. Az 5-6. osztályos kategóriában a Szabó Alexandra, Szécsényi Annabella, Tóth Csenge alkotta csapat indulhatott a kupáért.

A felkészülési idő rövid volt, amely alatt négyféle feladatot kellett megoldani. A versenyt a Duna-Ipoly Nemzeti Park és a Hungarikumok témájára fűzték fel. A tesztkérdések ezekhez kapcsolódtak. A környéken található hungarikumot 5 perces kiselőadás formájában mutatták be, amelyet video formátumban küldtek el a zsűrinek. Ehhez társult egy PowerPoint bemutató. A lányok választása az Erős Pista és a Piros Arany hungarikumokra esett. A felkészülésre fordított sok idő és energia meghozta gyümölcsét, mivel a csapat összesítésben az 1. helyen végzett, elnyerték a vándorkupát.

Külön díjazásért dokumentációt, egy plakátot kellett benyújtani. A plakátot is a két hungarikumról készítették, amelyet a dokumentációs zsűri a 2. hellyel jutalmazott.

A csapat felkészítő tanára Ádámné Vereb Annamária.


Állatok világnapja
2020.10.12.


Az Állatok Világnapját 1931 óta ünnepeljük. Ezen a napon az állati lét minden formája ünnepelt. A világ minden táján számos templomban az október negyedikéhez legközelebb eső vasárnapon megáldják az állatokat. Október negyedikét azért választották ennek a jeles napnak, mert ez Assisi Szent Ferenc, az állatok és a természet pártfogójának is az ünnepnapja. Egész évben úgy kellene élni, hogy a környezettel, a bennünket körülvevő élőlényekkel harmóniában legyünk. Fontos a házi kedvencek felelős tartása, a haszonállatok megfelelő tenyésztése, a természet megóvása, a környezet védelme vagy akár a tudatos vásárlói kultúra előtérbe helyezése. Néhány apró lépéssel felelősségteljesebb környezetkezelők lehetünk, jobb állattartókká válhatunk, az Állatok Világnapján ezekre a fontos kérdésekre kerülhet nagyobb hangsúly. Tanulóink ennek jegyében oldottak meg játékos, interaktív feladatokat, vettek részt akadályversenyen, kincskereső játékban.

Ádámné Vereb Annamária


Tanulóink sikerei országos tanulmányi versenyeken
2020.06.04.


A Curie Környezetvédelmi Emlékverseny területi döntőjébe 8 csapattal jutottunk be (4-8. évfolyamosok). A verseny októberben indult. A levelezős fordulók kitűnő megoldása után minden csapatot behívtak a döntőbe, amelyet Szentesen rendeztek meg 2020. február 22-én.

A gyerekek kitartó munkája meghozta eredményét, minden csapat kiválóan helyt állt. Az 5-6. évfolyamosok között a Szabó Alexandra, Szécsényi Annabella, Tóth Csenge alkotta csapat mindenkit maga mögé utasított az 1. helyet megszerezve, így az országos döntőbe jutottak.

A 7-8. évfolyamon Gyöngyösi Fanni, Szekeres Dorina, Vincze Nádja csapata is a dobogó legmagasabb fokára állhatott, így kivívták az országos döntőben való szereplés jogát.

Fischer Péter, Makány Nóra csapata 3. helyen végzett, még csökkent létszámmal is kiváló eredményt értek el. A többi csapat is az 5. és 6. helyeken végzett (Felkészítők: Ádámné Vereb Annamária és Szabó Hajnalka).

A Zrínyi Ilona Matematikaversenyre 9 tanuló nevezett. A megyei döntőn Mali Levente 3. osztályos diák a 29. helyen végzett, ezzel iskolánk legsikeresebb tanulója lett (Felkészítő: Dudásné Ambrus Elvíra).

A TITOK német nyelvi levelezős versenyen 3 csapatunk indult. Közülük legeredményesebben a Kiss Henrietta és Makány Nóra alkotta csapat szerepelt (Felkészítő: Veresné Szabó Krisztina).

A Mozaik Kiadó tanulmányi versenyére 16 tanulónk nevezett be, különböző tantárgyakból. A havonta megjelenő internetes fordulók megoldása után 8-an bejutottak az országos döntőbe. Elekes Antónia 7. osztályos tanulók 90 induló közül kerültek a döntőbe kémia tantárgyból, ahol 1. helyezést ért el. Szekeres Dorina 8. osztályos tanuló 73 kémiaversenyző között a 7. helyen végzett. Dányi Enikő és Pintér Stella 8. osztályosok biológia tantárgyból 153 induló között álltak helyt. Stella az 1. helyen zárta a versenyt, míg Enikő a 6. helyen végzett. (felkészítő: Ádámné Vereb Annamária). Hegedűs Levente és Vincze Szonja 6. osztályosok 98 versenyző között a 4. helyet szerezték meg német nyelv tantárgyból (Felkészítő: Veresné Szabó Krisztina). Elekes Antónia a kémia mellett német nyelvből is jeleskedett, 58 versenyző között a 4. helyen végzett. Mészáros Zsuzsanna 7. osztályos tanuló magyar nyelv tantárgyból 116 induló közül a 6. helyezést érte el (felkészítő: Szabó László).

Büszkék lehetünk a kunszállási gyerekek teljesítményére. Gratulálok a versenyzőknek és felkészítőiknek is! A júniusi lapszámban beszámolunk további sikereinkről.


Föld Napja 2020
2020.04.22.


A tantermen kívüli digitális oktatás bevezetésével sem feledkezhetünk el ökoiskolai céljainkról, a zöld jeles napok megünnepléséről. Tanulóinkat arra kértük, hogy otthon szüleikkel, családtagjaikkal együtt végezzenek környezetszépítő, -óvó vagy újrahasznosító vagy energiatakarékos tevékenységeket a Föld Napja (április 22.) alkalmából. A gyerekek örömmel kapcsolódtak be a feladatokba.

Szabó Hajnalka


PÉNZ7 2020
2020.03.09.


  1. március 2-6. között a negyedik PÉNZ7 köznevelési témahét valósult meg az iskolánkban, pénzügyi témakörben a pénzügyi biztonság, vállalkozói témakörben az „Ötletből vállalkozás” fókusszal.

Rendhagyó tanórák mellett számos izgalmas feladatokban vehettek részt a gyerekek, minden nap az iskola folyosóján egy a pénzhez köthető kép, vagy közmondás után kutattak, készítettek pénzhez kapcsolódó játékokat (memóriakártya, mini pénztárgép, kirakó, társasjáték…stb.), és megtervezték saját vállalkozásaikat. Reméljük, hogy a megszerzett ismeretek hasznosak lesznek majd a hétköznapi életben tudatos, körültekintő felnőttként.

Hegedűs Heléna

Curie verseny 2020
2020.02.22.


A Curie Környezetvédelmi Emlékverseny területi döntőjébe 8 csapattal jutottunk be (4-8. évfolyamosok). A verseny októberben indult. A levelezős fordulók kitűnő megoldása után minden csapatot behívtak a döntőbe, amelyet Szentesen rendeztek meg 2020. február 22-én.

A gyerekek kitartó munkája meghozta eredményét, minden csapat kiválóan helyt állt. Az 5-6. évfolyamosok között a Szabó Alexandra, Szécsényi Annabella, Tóth Csenge alkotta csapat mindenkit maga mögé utasított az 1. helyet megszerezve, így az országos döntőbe jutottak.

A 7-8. évfolyamon Gyöngyösi Fanni, Szekeres Dorina, Vincze Nádja csapata is a dobogó legmagasabb fokára állhatott, így kivívták az országos döntőben való szereplés jogát.

Fischer Péter, Makány Nóra csapata 3. helyen végzett, még csökkent létszámmal is kiváló eredményt értek el. A többi csapat is az 5. és 6. helyeken végzett.

A tanulók már 3. évfolyamos koruktól részt vehetnek, így hosszú időn keresztül formálható környezeti szemléletük. Találkoznak a környezeti problémákkal, keresik a megoldási lehetőségeket, környezetbarát módon látják közvetlen környezetüket. Új ismereteket szereznek a természetről, a modern környezetvédelmi eljárásokról. Tudatos turistává és vásárlóvá válnak. A csapatmunka során erősödnek a közösségek, a baráti kapcsolatok szorosabbá válnak, és nem utolsó sorban jó szórakozás is a csapatoknak.

Köszönöm a tanulók szüleinek a levelezős fordulók során nyújtott segítséget. Külön köszönet Szabó Hajnalka tanítónak a felkészítő és segítő közreműködésért.

A versenyre utazáshoz a különjárati buszt a Kecskeméti Tankerületi Központ biztosította.

Ádámné Vereb Annamária


KXXI. ZRÍNYI ILONA MATEMATIKAVERSENY
2020.02.21.


A Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány az idei tanévben is megrendezte a Zrínyi Ilona kétfordulós matematikaversenyt. A versenyt teszt formájában bonyolítják le, elsődleges célja a matematika népszerűsítése. Az összeállított feladatsorokkal a tanulók logikus gondolkodását kívánjuk mérni. Iskolánk tanulói szépen szerepeltek a megmérettetésen, legjobb eredményt Mali Levente érte el, aki első alkalommal vett részt a versenyen és 29. lett, felkészítő tanára Dudásné Ambrus Elvíra.

Köszönjük a többi versenyzőnek és pedagógusnak is.

Fekete Dávid felkészítő tanára Dudásné Ambrus Elvíra.

Agárdi Áron, Szikszai László felkészítő tanáruk Szabó Lászlóné.

Víg Noel, Agárdi József, Kovács Tibor, Csík Ádám, Szekeres Dorina felkészítő tanáruk Hegedűs Heléna.